Blog

« Wróć

Polscy Internauci 2014 - Infografika

25

sie

Polscy Internauci 2014 - Infografika

Jak co roku liczka polskich internautów wzrosła. W 2014 roku 63% Polaków zadeklarowało się jako regularni użytkownicy internetu. Przynajmniej raz w tygodniu korzystają z internetu (strony internetowe, poczta e-mail, komunikator internetowy.

Jak Polacy wykorzystują internet? Jakie są trendy w użyciu tego medium?

Zobacz infografikę – Internauci 2014

Polscy Internauci 2014 - Infografika

Jak pokazują badania prawie wszyscy internauci mają dostęp do internetu w domu. Już trzy czwarte użytkowników korzysta z internetu bezprzewodowo!

Dynamicznie rozwija się handel internetowy. Popularność zakupów dokonywanych w sieci systematycznie rośnie. W 2014 roku już 47 procent badanych deklaruje, że przynajmniej raz coś kupiła przez internet. Wzrasta również liczba osób sprzedających przez Internet (19%). Najchętniej przez internet kupujemy odzież i obuwie (12%), elektronikę (7%), zabawki (6%) i artykuły motoryzacyjne (6%).

Kupujemy więcej przez internet i też w większym stopniu korzystamy z bankowości internetowej. Obecnie niemal dwie trzecie internautów korzysta z usług bankowych przez internet co daje 39% ogółu dorosłej populacji Polaków.

Chętniej też konsumujemy media internetowe. Przybyło czytelników prasy online oraz oglądających internetową telewizję, filmy i inne materiały wideo. Internetowe wydania prasy czyta już 59 % użytkowników internetu. Telewizję w sieci ogląda niemal co drugi internauta (47%) a radia słucha co trzeci (34%).

Nie tylko konsumujemy . Stajemy się coraz aktywniejsi w publikowaniu własnych treści. Już co czwarty użytkownik deklaruje, że zamieszcza w sieci swoje zdjęcie lub filmy.

Co czwarty dorosły Polak rozmawia przez internet za pośrednictwem komunikatorów typu Skype czy Tlenofon.

Rośnie liczba osób posiadających konto w jakimś portalu społecznościowym. Od 2008 roku ich liczba wzrosła dwukrotnie. Obecnie z portali społecznościowych korzysta niemal połowa Polaków. Widoczna jest wyraźna zależność między obecnością w mediach społecznościowych a wiekiem. Wśród najmłodszych ta obecność jest powszechna (92%) i maleje wraz z wiekiem.

Infografika została opracowana na podstawie raportu Internauci 2014 opublikowanego przez Centrum Badania Opinii Społecznej: http://www.cbos.pl/PL/publikacje/raporty.php

Zapytaj o infografikę na swoją stronę