Blog

« Wróć

Cold Mailing - nowa metoda pozyskiwania klientów

1

MAJ

Cold Mailing - nowa metoda pozyskiwania klientów

E-mail marketing jest wciąż jedną z najlepszych strategii sprzedaży i utrzymania relacji z klientem. Wiele badań świadczy o niesłabnącej popularności tego środka komunikacji.

Główne funkcje mailingu, wykorzystywane w biznesie to:

  • sprzedaż - oferowanie produktu lub usługi dzięki przekierowaniu do sklepu,
  • komunikacja i relacje - newsletter, informacje o promocjach, wsparcie posprzedażowe, treści premium,
  • lead generation - zbieranie i kategoryzowanie danych o potencjalnych klientach, wysyłanych do działu sprzedaży, call center tip.


Wysyłka e-maili wiąże się jednak z koniecznością pozyskania zgody użytkownika na otrzymanie treści. Aby to osiągnąć firmy stosują najwymyślniejsze techniki i strategie, by użytkownik sieci zgodził się na dopisanie do bazy. wysyłka wartościowego e-booka, rabat, darmowe konto, otrzymanie treści premium, prawo dostępu do części serwisu i wiele innych zachęt do pozostawienia swojego e-maila.

Coraz częściej jednak spotkać można e-maile promocyjne, które wysyłane są do użytkowników bez otrzymania ich zgody, a to wszystko zgodnie z prawem, jak to możliwe?

Chodzi o zjawisko tzw. Cold Mailingu, czyli wysyłaniu niezamówionych wiadomości e-mail, które pozbawione są elementów stricte promocyjnych, a treść e-maila skupia się głównie na jego odbiorcy.

Cold Mailing - nowa metoda pozyskiwania klientów

Przykład standardowego e-maila reklamowego:

Jesteśmy firmą BIURO specjalizującą się w sprzedaży materiałów biurowych. Nasze produkty są dobrej jakości w niskich cenach. Papiery do plotera, tonery, teczki itd. Zapewniamy sprawna dostawę i profesjonalną obsługę!

Kontakt: 500-500-500
e-mail biuro@biuro.pl
Jan Kowalski

Przykład Cold Maila reklamowego:

Jesteście Państwo firmą specjalizującą się w tworzeniu projektów w branży drogowej. Państwa firma realizowała wymagające, czasochłonne i kapitałochłonne przetargi, w efekcie których powstają obiekty użyteczności publicznej. Z pewnością zużywają Państwo ogromne ilości materiałów biurowych, papierów i tonerów. Jeżeli myślą Państwo o ograniczeniu kosztów lub poprawie obsługi w tym zakresie - nasza firma jest realną odpowiedzią na te oczekiwania.

Jeżeli życzą sobie Państwo kontaktu z naszej strony, prosimy o odpowiedź na tego e-maila w treści wpisując TAK. Jeżeli jest to możliwe prosimy dołączyć numer osoby zajmującej się tym tematem.

Z wyrazami szacunku
Jan Kowalski
Firma Biuro

Głównym problemem podczas tworzenia Cold Maili jest ich wysoka personalizacja, a co za tym idzie czas i pieniądze, które należy przeznaczyć na taką kampanię. Istnieją jednak narzędzia, które pomagają ten proces nieco zautomatyzować.

Wysyłając Cold Maile należy również pamiętać, że brak zgód odbiorców naraża na pewne niebezpieczeństwo. Problem w tym, że prawo ochrony danych osobowych nie jest jednoznaczne, a jego interpretacje mogą się różnić w zależności od instytucji. Zalecamy kontakt z prawnikiem, który pomoże przygotować szablon takiej wiadomości i zwróci uwagę na niedozwolone elementy.